A kérdésre számos választ kaphatsz. Rengeteg szempontnak kell megfelelnie – de egy nincs közöttük: nem kell, hogy család gyermek tagjainak vagy a nagymamának tetszen. A célközösségedet kell lenyűgöznöd, tehát még az sem feltétel, hogy neked megfeleljen. Persze tükrözze a stílusod, de gondold át: nem te leszel saját vásárlód. Másnak a fejével kell gondolkoznod. Mindig meg szoktam jegyezni viccesen: mi is tudunk csúnya dolgokat készíteni, ha erre van igény. S ez lehet, hogy neked meg is felel. Ám nem jó az üzletednek, mert taszítja az ügyfelet s nem jó nekünk sem, mert nem leszel visszatérő ügyfél.

Éppen ezért összeszedtem néhány pontot, hogy mégis milyen legyen egy jó weboldal.

1. Olvashatóság
A fejlécben, vagy logóban használt, nagyobb méretű rövid szövegek kivételével minél olvashatóbb, karakteres betűtípus.

2. Nem a cégen van a hangsúly
Felejtsd el az „Üdvözöljük honlapunkon!” köszöntést vagy a „Cégünk bemutatása” főoldali szöveget. A honlap nem egy levél, a megfelelő tartalommal és a fejléccel már megtörténik a látogató megszólítása. A vállalkozás története pedig nem elsődleges információforrás, ha valakit érdekel, majd megtalálja az erről szóló menüpontot.

3. Bizalmi alapok
A megfelelő lábléc, a cégadatok megjelenítése, több kapcsolatfelvételi lehetőség megadása, egy gyakran ismételt kérdések összeállítása mind bizalmat épít, erről is gondoskodni kell.

4. Célorientált kialakítás
Legyen egyértelmű, hogy pontosan mit akarunk elérni és ennek megfelelően alakítsuk ki a struktúrát, a honlap elemeit. Nem csak elhelyezzünk 1–2 elemet, hanem ezek fontosságuk szerint olyan formában és olyan elrendezésben jelenjenek meg, hogy biztosak lehessünk benne: a látogatók kikerülhetetlenül beleütköznek ezekbe az információkba.

5. Letisztult külső
Hagyjuk a felugró ablakokat! – ennek az ideje már lejárt, ezt már senki sem szereti! A ronda, ide-oda mozgó animációk, az ékes, sok színt tartalmazó weboldalak már a múlt. Letisztult, váltakozó fejlécképet, maximum két domináns színt.

6. Egyszerű használhatóság
Törekedjünk az egyszerűségre és gyors használhatóságra, így például minél kevesebb kitöltendő mezőt tervezzünk űrlapjainkhoz. Legyenek lényegretörőek, közvetlenül elérhetőek a szolgáltatáshoz kapcsolódó aloldalak.

7. Hatásos szöveg
A honlapon megjelenő szöveg legyen tömör, egyszerű, hatásos. Legyenek összhangban és egyensúlyban a képi elemekkel. A hosszabb írásokat az erre kialakított almenüpontokba tegyük, ott is tagolva, a fontosabb részeket külön kiemelve.

8. Optimalizáltság
Törekedjünk már a kezdetekkor az optimalizálásra: gondoskodjuk róla, hogy a kért grafikai és szöveges elemek mobilról, laptopról is megfelelően jelenjenek meg.

9. Felhasználói szemlélet
Gondolkozzunk a felhasználó fejével: vajon mi egyszerű látogatóként hogyan viselkednénk az oldalon? Elsődleges célként ez a szó lebegjen előttünk: felhasználóbarát honlap!

Röviden ennyi. Persze számos dolog van még – de nem is kell ezeket neked mind tudnod. Bízd nyugodtan ránk. Elégedett megrendelőink minket igazolnak!

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..